Ora de religie

1. Ora de religie a devenit opțională sau facultativă?

2. Ce s-a schimbat?

Am predat religie între anii 2004-2008. Cred și astăzi că am avut o relație foarte bună cu elevii mei. Cred că nu i-am traumatizat.

Ani de zile am urmărit lupta împotriva orei de religie fără să o înțeleg. Toată lumea știe că puteai și înainte să retragi copiii de la oră.

Mi s-a întâmplat doar la Jimbolia, unde erau multe confesiuni și câtiva tineri care se declarau atei. Am fost informată, am acceptat situația. Cei de alte confesiuni au spus că voi primi notele de la biserica lor la sfârșitul semestrului. Nu mă laud, fiindcă în lista mea de FB sunt mulți din foștii elevi. După câteva săptamâni am fost rugată să îi las să asiste la clasă. Le-am dat voie, cu bucurie, desigur. După două luni mi-au cerut să îi evaluez eu.

Am pus doar întrebări din Biblie neoprotestanților, din istorie declaraților atei, din doctrina ortodoxă ortodocșilor.

Nu am cerut să învețe „pe de rost” decât Tatăl nostru și cele 10 porunci. Nu am folosit caietele, nu am dictat în vreun caiet de religie mai mult de 5 rânduri (la clase mari), o dată pe lună. Am avut discuții, întrebări, activități.

Am văzut manuale slabe și la alte materii. Aveam o colegă la Jimbolia care dădea 4 la desen, fără ca cineva să ceară scoaterea desenului din școli, ci doar a respectivei colege.

Am avut trupa de teatru Mâșkin, formată de mine, cu elevii mei de la Religie, care a convins-o pe Roxana să citească Idiotul. Am luat locul întâi pe județ.

La clasa a 12-a am fost cu poezie tânără contemporană la clasă (Claudiu Komartin, Dan Sociu, V.Leac ș.a.) ca să vedem dacă există vreo raportare la divinitate în poezia actuală.

Și nu, nu am fost o profesoară exceptională, tot la Jimbolia înaintea mea predase religie Mihai Roman. A fost o adaptare grea, după un profesor iubit de elevi, deștept și pregătit.

Recunosc că mulți profesori de religie nu aveau suficientă pregătire sau charismă. Dar oare la celelalte materii toți sunt charismatici și bine pregătiti?

 

Mie îmi pare rău după ora de religie. Nu s-au schimbat multe. Înainte faceai cerere că nu vrei la religie, acum faci o cerere că vrei.

Problema e în familiile dezbinate. Cred că ora asta era utilă pentru copiii cu părinții plecați. Cred că ei nu vor pune cerere de participare. Cred că în acest moment presiunea pe profesorii de religie va fi pusă de directori, nu de copii.

îmi pare rău!

8 Responses to Ora de religie

  1. Active News spune:

    Din pacate, nu toti profesorii de religie sunt asa …

    Apreciază

  2. Nautilus spune:

    Problema reală este cu vocile care spun ”eu sunt ortodox practicant, dar nu sunt de acord cu religia în școală”.

    Apreciază

  3. iubire spune:

    Eu nu ştiu dacă ştiu cum e lumea asta. Păi, mie mi-ar părea că ai avea, Moni, prea puţine de făcut şi ca ministru al învăţământului. Dacă ai dori şi dacă aş avea puterea să te fac, te-aş face acum prim-ministru. Dar, dacă nu e aşa, cu siguranţă Dumnezeu ţi-a pregătit altceva mai bun.

    Apreciază

  4. iubire spune:

    În satul meu, o localitate doljeană cu vreo 400 de de familii, eu sunt cea mai tânără ortodoxă practicantă. Poate, că nu sunt chiar şi singura. Am 47 de ani. Nu mă mir deloc că niciunul dintre elevii care au studiat religia nu au ajuns ortodocşi practicanţi pentru că am habar şi de familiile lor, dar şi de preoţi şi profesori care predau religia..Chiar eu am predat religia la o clasă de a cincea, un an de zile, demult când nici nu eram ortodox-practicant. Nu aveam nici Biblia. Am găsit la un copil o biblie pentru copii şi am făcut şi eu ce m-am priceput mai bine cu ea. Eram o simplă profesoară de matematică-informatică.

    Apreciază

Lasă un comentariu