sagarmatha (1)

….

 

m-am născut peste secole

am luat trup

în uterul propriu subţire ca o coajă de ou

şi-am palpat istoria

de la mine cea dintîi la mine cel de pe urmă

am privit prin pielea translucidă înfrîngerile popoarelor

am ucis cu sabia cu bomba atomică

şi nu am adus nici o zi de pace

nu am gătit nici o oală cu mîncare

căprioarele şi urşii nu i-am vînat pentru poporul meu

 

generalii de dreapta şi de stînga beau sînge din cupe

şi-şi curăţă arma de oasele conducătorilor care au ratat

 

mă nasc la capătul răbdării

al foametei şi al bolilor

mă nasc să conduc foamea la disperare

să stăpînesc lumea altfel decît cei dinaintea mea

 

despic voinţa pămînturilor

cu răsuflarea

mă înconjor cu morţii din închisorile comuniştilor

mă acopăr cu slava gropilor comune

 

indienii şi-au dat fiicele după generalii armeni

au împlinit o naţie nouă

 

cer nou şi pămînt nou pentru cei care strigă

 

proprietarii de drept ai templului maiaş

ne respiră în ceafă aproape

tot mai aproape de noi şi de morţii lor

 

(poza se potriveste doar prin moment: nastere)

poza a. vakulovski

Lasă un răspuns

