amintiri cu locuri dragi, pentru oameni dragi

Sunt lucruri despre care îţi aminteşti toată viaţa. Lucruri, locuri şi oameni.

Pentru mine un astfel de loc e mănăstirea de la Româneşti, dar aşa cum era atunci cînd mergeam duminică de duminică cu tanti Bălu, cu Adina, cu Tania.

Cînd stareţi erau: mai întîi părintele Lucian Mic (PS Lucian al Caransebeşului), apoi părintele Constantin Timiş, iar la urmă părintele Paisie Sadici.

Oamenii s-au schimbat, icoanele s-au schimbat, chiar şi locul s-a schimbat.

Româneştiul de atunci, Româneştiul de altădată, va rămîne doar în sufletul meu şi în sufletul celor care veneau atunci la slujbe. Duminica, de Paşti, de Crăciun, şi chiar de Revelion.

Păcate am şi acum, aveam şi atunci. Greşeli vom face întotdeauna. Dar ceva curat rămîne peste toate.

Pentru toţi cei care s-au numit cîndva româneşteni, dedic acest filmuleţ:

Întâmplător am făcut acest filmuleţ. Cînd l-am făcut, nu bănuiam că va fi ultimul crăciun acolo cu obştea veche.

si bonus:

3 Responses to amintiri cu locuri dragi, pentru oameni dragi

  1. titiana spune:

    Nu sunt din Romanesti, dar am amintiri cu el, acolo la manastire se tinea sarbatoarea „Balta calda”,si mergeam cu parintii,apoi si singure, pe jos sau cu bicicleta, imi placea ca era multa lume, ca erau satre cu tot felul de marfuri, iar in balta din fata manastirii, aruncam cite un banut si ne puneam o dorinta,…altii mai smecheri pescuiau monedele cu un magnet legat cu ata lunga:)))dee,minte de copil.La manastire se tinea slujba, iar afara, oamenii mincau mici si beau bere, erau tarabe cu mere, pere, si tot felul de obiecte, eu…imi cumparam o mingiuta legata cu elastic pe care o fluturam pina acasa,…dar eram fericita, bucuroasa, eram cu ai mei… acum mama nu mai e…s-a dus…au ramas numai amintirile frumoase, amintirile copilariei, multumesc ca mi-ai adus aminte si m-ai facut sa zimbesc, acolo am primit primul medalion de la un baiat, era un glob pamintesc cu lantisor, l-am purtat multa vreme,toate sunt amintiri, oare am putea trai fara amintiri?

    Apreciază

Lasă un răspuns

