floarea de prun

mi-am sculptat floarea de prun în osul

frunţii şi-am acoperit-o cu zăpezi

alegînd din pîntece

lumea şi timpul în care urma să împărăţesc

.

sunt aici pregătită

să smulg din drumul siberiei

paşii care s-au dus şi nu s-au întors

.

mi-am luat opinci de oţel

şi-am crescut pe insule îndepărtate

printre stînci mai firave ca braţele mele

cu crizanteme

încrustate în dosul palmelor

ca să aduc primăvara şi moartea

într-o singură zi

.

am pîndit secole întregi ca să prind

ceasul cel mai mare

ora exactă cînd dilatarea lumii

îi aşează în scaune pe toţi

împăraţii planetei

.

nu le aduc nici o mîngîiere piţigoilor albaştri

şi gaiţelor care-mi plantează stejarii sub fereastră

nu le arunc

nici un pumn de grăunţe

doar oase şi cărţi de istorie

să-i transform în gladiatorii de mîine

care nu vor lupta pînă la moarte

.

care vor smulge povestea

plajelor din miyaghi şi o vor aduce

în grădinile preşedinţilor

seara cînd masa e pusă

şi grătarul îmi ademeneşte soldaţii

One Response to floarea de prun

  1. romeo ilie spune:

    bună moni!
    foarte frumos!
    chiar îmi era dor să citesc o poezie de tine!
    să înţeleg că reiei activitatea poetică şi pe blog?
    pupici!
    romeo ilie

    Apreciază

Lasă un răspuns

