un motiv pentru scăderea influenţei BOR

M-am tot gîndit la un motiv coerent pentru care mi-aş dori să scadă influenţa Bisericii Ortodoxe în Romînia.

Şi am găsit o grămadă. O să încep prin a vă aminti că acum cîteva săptămîni vuiau ştirile în urma unui deces survenit imediat după botez. Panica generală îşi trăgea suflul din faptul că preotul nu l-a ţinut de nas pe micuţ.

Înainte de a continua, vreau să spun că regret moartea pruncului şi îmi pare foarte rău pentru durerea familiei, însă ceea ce vreau să spun nu îi priveşte pe ei, ci pe toţi cei care s-au trezit cu cîteva procente mai active la nivel neuronic. Dau din bice şi din gură de mi-e rău. Vuiet pe bloguri. Mă mir că încă nu s-a trecut la moda tanacu, adică la isteria colectivă despre preoţii criminali.

Dar ce m-a enervat pe mine… Citez „Surse din cadrul Parchetului de pe langa Tribunalul Sibiu spun ca raportul medico legal arata ca Marius, nou nascutul de sase saptamani decedat in timpul botezului la Hasag a murit din cauze naturale.” Asta am copiat-o de aici.

Ei, eu nu am găsit ştirea care dezminţea înecarea pruncului în cristelniţă nici la proteveu, nici pe blogurile revoltaţilor de „ritualurile primitive” (adică botezul !). Ar fi o idee să propunem aducerea botezului la standarde UE. O să mă gîndesc bine şi voi înainta o propunere de proiect la UE, poate prin EBA că, cine ştie. Poate voi propune botezul cu pipeta ca să nu mai primească tinerii noştri romîni europenizaţi „baptismofobii”

Problema numărul doi. Nu am nimic personal cu nici un soi de sectă. Dar atacurile sectanţilor sau, mă rog, denominaţiunilor creştine, pe orice blog sau program tv, care, indiferent că e vorba de  botez sau de parastas, vin să ne explice creştinismul adevărat, descoperit de ei prin america, un pic mai tîrziu decît cucuruzul, şi la destulă vreme de la viaţa pămîntească a lui Ii.Hr.,  mă înnebuneşte. Turb cînd îi apucă pandaliile fără să înţeleagă măcar că veci pururi cineva nu se va converti în urma „predicilor” şi „demonstraţilor” din diferite comentarii pe bloguri sau semeseuri la teve.

Mi-aş dori nespus ca aceşti „propovăduitori” de pe bloguri să stea într-o zi la discuţii cu Hristos. La un punct-două tot ar găsi ei să Îl atace! Mai ales că cine ştie Logosul ce traducere a Bibliei foloseşte!

Problema numărul trei. Îmi pare rău de băiatul ăla de la Patriarhie. Ăla ce a fost filmat pe furiş într-o întîlnire erotică. Dar mi-ar conveni foarte mult să existe posibilitatea – prin drepturile omului sau habar n-am – ca cei care au publicat materialul video să fie daţi în judecată. Să plătească toate televiziunile care au publicat imagini din viaţa intimă a unui cetăţean. În calitate de cetăţean i-aş da în judecată!!! Şi înainte să vă gîndiţi că vreau să îi iau apărarea vă spun doar atît: gîndiţi-vă bine care e taina cea mai ascunsă din inima voastră, una de care v-ar fi ruşine (că toţi avem aşa ceva) şi cum ar fi ca taina aia să apară la proteve. Plus că nu oricine se simte în stare să apară în plin act sexual la teveu. Adică, să dea la televizor ce au chef, dar nu să dezvăluie filme, nume, persoane implicate.

Dar cine să se uite la o ştire în care nu se dau imagini, nume, fapte? Şi pe cine interesează că se distruge viaţa unui om? Sau ce contează că nimeni nu s-a ambalat să dezmintă „crima” pusă în cîrca tînărului preot de lîngă Sibiu?

Problema numărul patru. BOTEZUL ORTODOX NU E VALID, CONFORM CANOANELOR, DECÎT DACĂ SE REALIZEAZĂ PRIN ÎNTREITA SCUFUNDARE.

Celor care se tem de aceste „practici”: există religii care nici nu au taina botezului. Nu se supără nimeni. Sau apucaţi-vă de Yoga, însă atenţie sporită la alte aspecte… cîte unii şi-au frînt oasele.

CONCLUZIE: Dacă BOR ar fi mai mică şi mai necăjită, n-ar mai deranja pe nimeni, cu atît mai puţin pe cameramanii proteveului. Şi nici măcar pe sectanţi.

Mici, mici.

 

PS Pe tipul ăla care nu şi-a luat licenţa îl votează cineva?

3 Responses to un motiv pentru scăderea influenţei BOR

  1. catograur spune:

    Blogurile nu vuiesc. Dumnezeule, doar pentru ca alti oameni fara ocupatie scriu despre ceva, probabil prost si neconvingator, asta nu inseamna ca exista cu adevarat o blogosfera puternica, gornetista, ce vuieste cand se-ntampla un „mare” eveniment. „Atacuri pe bloguri”, „orice comentarii pe bloguri”, ba chiar „pe orice blog si progam tv”…scrie undeva mai sus. Lasand la o parte influenta BOR, de ce ti-ai pierde vremea astfel? Blogurile nu conteaza, vuietul lor e ca susurul lin al izvorului de munte, atacurile prin blog sunt precum insectele la fundul vacii, comunitatea blogomanilor e precum un grup de evrei in desert. Parerea mea, oamenii inteligenti nu citesc bloguri, sau nu citesc bloguri decat foarte rar, cazuri de exceptie (un prieten bun, un prieten din alt oras, etc.). Si-atunci galceava pe bloguri revine cui? Si-atunci de ce sa te mai agiti…

    Apreciază

  2. moni stanila spune:

    iti spun de ce. din tristete. evident ca „portile iadului nu o vor birui”, dar am asa o tristete ca atunci cand sora mea s-a dus sa faca scoala de soferi si cei din jur erau convinsi ca avortează copilul vecinului.
    si tocmai fiindca nu rezolva nimic cu zvonurile pe care le imprastie mi se pare cu atat mai trist.. (si enervant 🙂 )

    Apreciază

  3. Buna Moni!
    Partea trista este ca nu multi stiu ca Biserica este comunitatea desavarsita a celor nedesavarsiti, si ca pot exista in ea n cazuri de oameni nepregatiti, nechemati si alte ne-uri. Dar asta nu schimba cu nimic sfintenia ei care este data de Hristos, cel ce este Cap al Bisericii (cf. Efeseni). Alt lucru care nu se stie, este ca pe langa clerici, si mirenii sunt membri ai aceleiasi Biserici, deci fac corp comun, fie ca vor, fie ca nu le convine. or sa se convinga ei de Adevar, daca nu in ceasul de acum, sigur in cel de pe urma.

    Apreciază

Lasă un răspuns

