antiteză

în primul rînd nu mi-au plăcut bibelourile niciodată!
.
poate doar şoarecele pe care îl aveau mama şi fina
(cumpărat din Govora cînd încercau să scape de astm
în interminabile băi cu apă iodată)
şi care cronţănea un porumb de porţelan.
.
îmi amintesc des şoarcele ăla expus în vitrină,
cu vopseaua cozii trecută uşor peste boabele
de porumb – aşa cum îmi apar în minte
două capete de cîine, identice şi negre,
pîndindu-mă din iarbă pe Gh. Lazăr .
.
nu mi-au plăcut niciodată bibelourile,
nici măcar cele lucrate în marmură
cu prinţi şi prinţese proptiţi de-o buturugă
în drum spre vînătoare.
.
niciodată nu mi-a plăcut serialitatea bibelourilor
sau cea a răspunsurilor tale cînd îmi umblă în cap
omul beat cu drujba.

Lasă un răspuns

